söndag 16 april 2017

Påskhelgen

Största delen av 2017 års Påskfirande har nu gått förbi, bara annandagen kvar..


Och hemma hos oss har det inte varit pyntat överhuvudtaget, det närmsta jag kommit påsken är ostkrokarna med dess gula färg jag åt i fredags och äggmackorna jag nyss tryckt i mig.


Och jag måste få säga att det har varit riktigt skönt att bara strunta i allt i år.
Det enda som jag har lite ångest för är att jag glömde köpa godis till påskkärringarna.

Idag så har har bara latat mig medans mannen åkt till Stockholm för att hämta en 9 sitsig minibuss och som tur var så fick han sällskap av en vän, för jag ville verkligen inte åka Stockholm tur och retur bara sådär..

Nej, jag har haft det bättre hemma där jag har kunnat få vila min hjärna från en massa intryck och ljud.

Även om vår resa till Rumänien har varit underbar så har det tagit hårt på mina krafter genom att bara ha pratande människor omkring mig och ett krav från mig själv att vara social och lyhörd.

Tycker synd om Josef som har fått tagit på sig allt bilkörande under hela resan, men jag har behövt sova mkt för att orka vara mitt bästa jag.

På tisdag så är det äntligen dags för ett behövlig samtal hos min terapeut, ska bli skönt att få lufta ventilerna så att trycket inom mig släpper lite grann..

Annars då.. Jo, jag måste nog skryta lite och säga att jag gjort stora framsteg på sista tiden, jag känner mig faktiskt starkare nu och jag hoppas att det märks på mig.. energin stannar dock inte några längre stunder tyvärr.

Men det går framåt och jag siktar på att börja arbetsträna inom kort. 👌



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar